Balett och modernt

Igår hade vi en lite längre dag på skolan. Vi hade möte med våran klassföreståndare, modernt, Danshälsa och Schoolsoft. Så igår gick vi till typ 16. Moderna var jättebra. Jag älskar Kerstin Abrahamson som vi har som modernlärare. Hon är jätteduktig och en underbar person. Det var lite trångt, men det fungerade iaf.

Idag hade vi musikkunskap och balett. Musikkunskapen var super rolig. Jättekul faktiskt. Vi fick slå på, jag tror det var congas. Ibörjan trodde jag att det skulle bli supertrist då han började förklara vad en helnot, halvnot och alla notvärden betydde. Och eftersom jag hade gått AF så var det info som satt inpräntat i min hjärna sen jag gick i 4an, men han gick igenom det snabbt och sen började vi med rytmer. Superrolig klass faktiskt.
Sen hade vi balett. Eftersom jag har haft Hanna O'dwyer i balett (vilket är den absolut bästa dansläraren i världshistorien) så har jag väldigt höga förväntningar på balettlärare. Jag trodde ju självklart inte att jag skulle vara nöjd med Katarina, men hon var faktiskt helt okej. Jag blev glatt överraskad. Jag kommer nog att kunna lära mej mycket utav henne också.

Nu e jag hemma hos Alex. Jag hoppas att det slutar regna snart, för jag hade nämligen tänkt att gå och titta på Virpi Pahkinen ikväll i vitabergsparken. Jag hoppas att det blir fint tills dess iaf. Annars vore det ju för hemskt. Jag vill verkligen se henne.

Kommentarer
Postat av: TessEs

Ryggsäckar ääger fett :D haha men ischias el hur dert stavas. kan man få det om man bärt väska länge? puss

2010-08-27 @ 18:38:45
URL: http://thereselarssons.blogg.se/
Postat av: Philippa

Ja, ifall man bär en väska på ena sidan (särskilt så tunga väskor som jag alltid bär) hela tiden så blir man sne för att det kommer så mycket vikt på ena sidan men inte den andra (enligt mamma och en kiropraktor). Men det e bara falsk ischias, riktig ischias är ju ett symtom som också är orsakat av problem i ryggen men allvarligare saker som typ diskbrock. Ischias är liksom ett symtom på något som händer i ryggen. Shit vilken doktor jag blev... =D

2010-08-28 @ 23:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0