Pigg klockan 9

Jag har varit ledare och danslärare på base23s Gotland läger. Det var så mysigt. Alla elever, lärare och ledare var helt underbara och dagarna gick så fort att man knappt hann med. Jag var streetlärare. Jag hade nivå 1 och 2. Nivå 1 var de bästa på lägret och nivå 2 var lite yngre och med lite mindre kunskap. Sen hade vi en nivå 3 också, den var för ännu lite yngre elever. Men allihopa var så fina och kämpade som galningar. Jag gjorde danser till "In my head", "Mad" och nivå 1 dansade till min egna sololåt "Bamboo banga". Jag har aldrig sett någon annan dansa så bra till "Bamboo banga" som de gjorde på det här lägret. De var sååå grymma. De klarade tillochmed min extremt komplicerade arm/hand del efter en del träning.

All mat på lägret gjordes utav Eva (Base23 själv) och Marita (Evas tredje, fjärde och femte hand på lägret). Jag fattar inte hur de orkade... Frukost, lunch, mellis och middag till 65 elever. Helt otroligt. Självklart hjälpte vi lärare till en hel del också.

Såhär bodde jag tillsammans med balettläraren Mia och händerna Marita


Stugan närmast och dörren närmast bodde vi i. Det finns en till stuga till vänster.

Såhär fint såg det ut när man kom innanför dörren

Och det här var min säng. Marita sov över mej.

Balettlärare Mia

Evas händer, Marita

Eva själv den store

Och lilla galna Therese Fernström

På dagarna hade de flera klasser, floorbar med Mia, Jazz med Fernström, Hiphop med mej, Balett med Mia, Gruppis (eget arbete, koreografi) och Styrka Stretch


Mias floorbar

Min streetklass

Och... min streetklass. (visst ser salen fett underground ut. =D
man fick känsla bara av salen)


Sen så badade vi ju självklart också.




Men nu är jag hemma. Skönt men trist också. Jag längtar såå otroligt mycket efter min Alex. Ska sova hos honom inatt. Han slutar jobba klockan 9.

Urinvägsinfektionen är bättre nu. Jag går på antibiotika, så det ska nog bli bra igen. Jag kan iaf jobba på kuhlers imorgon. Och nu har jag bestämt mej för att fortsätta att gå upp klockan nio som jag gjorde idag. Skolan börjar om en vecka och då måste jag gå upp ännu tidigare. Jag vill inte se ut som en trött gubbe första skoldagen. Åh, jag känner mej som ett litet barn igen. Första skoldagen. Hihi.

Förresten såhär vaknade jag imorse...

Kommentarer
Postat av: Fia

Naaaw! Lilla Saban-gos! :-)

2010-08-17 @ 16:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0