Audition är igång igen

Nu är jurn med igen på Akies audition. Idag hade vi balett och modernt framför jury för första gången den här veckan. Kändes ganska konstigt faktiskt man blev så van att inte ha juryn där ett tag. Baletten gick inge bra alls. Jag missade massor av steg och saker jag vet att jag kan. Moderna dock gick superbra. Det kändes jätteskönt och stadigt. Sen visade jag mitt solo. Jag hade ett streetsolo vilket ingen annan hade. Jag hoppas att det var bra. Efteråt på intervjun ställde de en massa konstiga frågor där jag var tvungen att bevisa att jag ville dansa jazz och modernt oxo, så jag vet inte hur mycket fördel det var egentligen. Men solot gick bra iaf. Det var ju det viktigaste.

Men nu har jag som vanligt lite smått panik... Therese Carlsson pratade med oss efteråt och sa att "det är väldigt jämn nivå på dansarna i år". Åh, jippi! Nu måste man verkligen visa sej på jazzen imornbitti. Efter jazzen imorgon finns det inget jag kan göra, så jag måste verkligen KÖÖTTAA!!! Håll tummarna.

Efter jazzen åker jag hem och packar, för några timmar senare sitter jag och mamma i bilen, först påväg till Balettakademien för att kolla på listan med resultatet (som kommer upp kl 19.00) och sedan oavsett hur listan ser ut så åker vi till Öland. Det känns verkligen mysigt att få komma till öland, antingen i lycka eller i sorg. Mamma har sagt att antingen så sätter jag på en massa detektiv ljudböcker så att jag slipper prata med dej, eller så sjunger vi glada sånger hela vägen ner. Jag vill inte lyssna på detektiv böcker imorgon... =p Nu ska jag bara äta middag och sen ska jag gå och lägga mej så att jag e utvilad och kan kötta på jazzen.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Cassie

Åh, jag hoppas verkligen att det går bra för dig i morgon!

Håller tummarna och hoppas att ni får sjunga massor med glada sånger! Du är grym!



Kram på dig!

2010-07-08 @ 21:12:21
URL: http://trashandtreasure.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0