Hampus student

I fredags gick jag upp tidigt på morgonen för att vara på S:ta Anna gården klockan 8.30. Det borde vara olagligt att behöva gå upp så tidigt. Det gjorde jag iaf för min brorsas skull. Där la vi upp dukar på borden, pyntade den stora salen och Pontus, Jespers pappa, som turligt nog är kock stod i köket och förberedde maten. De hade mottagning tillsammans, Hampus och hans två kompisar som han hängt ihop med i evigheter, Jesper och Stefan.

Sedan åkte vi till skolan för att gå på utspringet. Och vi började fixa med flaket. Det tog inte lång tid förrän polisen var där och petade och sa att "ni får inte ha starköl på flaken" så det var vi tvungna att ta bort.


Studentskylten. Hampus har kontrollerat att det är en perfekt fotbollsbild.

Per våran gudfar, med den fina hammaren som hampus fick av mej. =D

Här sprang de ut. Verkligen SPRANG ut. Lyckliga.

Glad och sunkig var han, lilla Hampus.

Sedan blev det flak, Nicole hängde med på det också så jag slapp bli ensam. Jag skulle ju vara nykter för att jag skulle hålla kontakt med chauffören, kul med ett flak med galna fulla kåta fjortisar och jag och Nicole. Och jag har ALDRIG varit med om ett flak med mera spruta än detta. Linus tog två ölflaskor efter varandra och sprutade i ungefär två timmar. Jag kan inte tänka mej att han gjorde så mycket mer på det flaket än spruta. Det fanns inte en enda liten prick på min tröja som inte var hård efter torkad öl.

Efter flaket gick vi till mottagningen. Alex var redan där med många andra så vi hoppade in i duschen och gick sedan ut till en supertrevlig fest. Maten var supergod, människorna supertrevliga och lokalen superfin. Hampus fick många presenter däribland en frack och en mobiltelefon. Jag fick också en försenad student och 18 års present. Det var en liten tekanna som också var en kopp. Jättesöt, jag visar bilder imorgon. Tack familjen Glase <3. Jag tror att Hampus hade en superlyckad dag. Han var iaf inte för berusad. Duktig pojke. På natten dock så kan jag tänka mej att det gick vilt till. =p

Kommentarer
Postat av: martina

Det var ju tur att du avslutade med att skriva ordet "öl" i sista meningen :) annars hade jag fått undra länge ;)

2010-06-09 @ 20:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0