Midsommar 2010

Hur fint va inte vädret i fredags...? Helt underbart. Bästa midsommarvädret på länge. Klockan 12 gick båten från ropsten till tranholmen där det blev lunch med sill och potatis hemma hos Per och Katta. Tyvärr tycker jag absolut inte om sill. Så jag klämde i mej en massa knäckebrödsmackor med ost. Sedan var det dags att gå ner till ängen och titta på midsommarstången. Det är så roligt vad den symboliserar egentligen. Att befrukta jorden, själva formen på stången blir lite rolig. Jag vet inte om jag tror på det men Alex det pervot sa att förr i tiden så la man sperma under själva stången.

Efter midsommarstången och en god kladdkaka blev det kub. Tjejerna mot killarna. Tjejerna vann stort första gången. Andra gången gick det inte lika bra, dessutom var vi kissnödiga, så vi bestämde oss för att slå ner kungen. Jag vet inte sjysst, men de vann ju iaf. 1-1 i matcher. Sen gick vi upp till stugan och grillade vad vi hade med oss. Middagen blev jättegod. Sedan drog vi en snabbis till logen (ett dansställe på ön). En riktigt traditionell midsommar. Jag tycker att det är så härligt att kunna ha en mysig dag med familj och vänner. Det blev verkligen en supertrevlig midsommar.

Jag på midsommar hos per o katta

En liten puss och en öl.

Midsommarstången reser sig

Dansen runt stången

Moder min

Alex <3

Lite drack jag nog

Öl i munnen =D

Söt liten midsommarflicka

Kub!!! =D

Och självklart lite dans

Glass med jordgubbar.. mm<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0