Mys dagar

Igår satt jag, Louise, Cicci och Jackie, några kompisar från daglinjen på Humlan och piknickade. Jättemysigt. Vi åt pastasallad, bröd, sås, jordgubbar, kakor, vindruvor och mer. Härlig dag men vädret hade kunnat vara bättre. Louise gav oss en liten gåta, en man går in i en restaurang och beställer sparv. Han tar en tugga av sparven sedan går han in i toaletten och skjuter sig själv, vad har hänt? Då sätter vi igång och ställer ja/nej frågor. Jag och Cicci blev som besatta utav detta och vägrar släppa taget om Louise innan vi kunde lista ut svaret. Och tre timmar senare kom vi på det. Haha. Det va fett kul. Den där j*vla sparven.

Louise spanar in brödet

Cicci showar sin brödbit

Louise ska med sin egna lilla stil försöka äta en bit bröd

Jackie äter bröd

Jag och min ungherre, som btw e den godaste kakan ever!

De finns på Louises jobb.

Men idag, vilket gudomligt väder!!! Kunde man få det bättre. Jag, brorsan och pappa träffas på djurgården och äter en underbar lunch på rosendal som va bland det bästa jag nånsin ätit (oxfilé med potatis och någon pepparotssås) och efterrätt vaniljyoghurt pannacotta med säsongens bär (jordgubb, blåbär och ett hallon). Snacka om lyx. Efter det så sätter vi oss och solar på sköna soffor. Riktigt härrligt. Efter det så träffade jag hanna. Vi satte oss på gärdet och mysde i kvällssolen. Jag har bränt mej lagom mycket... =p. Jag har ärvt min pappas pigment. Jag blir röd. Sen blir jag vit. Tack pappa! (han e engelsman).

Min vaniljyoghurtpannacotta, på burk =p

Farsan och brorsan


Nu blir det en lugn kväll med fotboll och förhppningsvis en kvällspromenad (i love).

Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0