Friskintyg 1800 kr

Jag söker balettakademiens dansarutbildning i sommar. Och för att komma in där behöver man bland annat ett friskintyg. Häromdagen fick jag höra att jag kunde få ett friskintyg för 40 kr, men när jag ringde dem som jag hört att man kunde få det ifrån så sa de att det kostade 1800 kr. Förra gången köpte jag ett friskintyg för 850 kr. Tokigt mycket pengar och dessutom så gjorde de inga kontroller, han satt bara och frågade mej saker om min kropp och mitt psyke och skrev ner det på papper. Och för det betalade jag 850 kr. Hur är det möjligt, bara för att få veta att man är frisk. Undersökningen kostar ju inte mycket mer än en penna för dem. Det är ju till och med jag som kommer med pappret. Den här gången så kostar det 625 kr på lidingös mottagning. Jag ska dit imorgon och spendera pengar... Tokigt! Den här killen måste nog oxo till sjukan snart om han fortsätter såhär. Påminner mycket om mej när jag var liten.                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0