Lägenhet och fotboll

Nu börjar det äntligen traska lite framåt i lägenhetsfronten. Jag står på andra plats på en etta i Hässelby. Jag trivs i området och lägenheten var faktiskt helt okej. Nu ska hyresvärden bara godkänna personen som står innan mej, men ifall de inte godkänner den personen så blir det min tur, och de har ingen anledning att hoppa över mej, så i så fall så e den min. =D Hoppas hoppas hoppas. Grejen är att nu är jag bland de äldsta som är 20 år eftersom jag fyller 21 om cirka en vecka, så alla ungdomslägenheter som har kravet 20 år är jag nästan först på. Men nu fyller jag ju snart 21, så det här är min sista chans på en hyresrätt på ett ganska långt tag. Lite pirrigt.

Idag har jag varit och tittat på min brorsas fotbollsmatch, fastän han inte var med i den. Han har ju gips på fingret efter hans operation. Men matchen idag var superviktig och de skulle åka dit med bil ungefär när jag var klar med mina klasser på base, så de svängde förbi och hämtade upp mej och så åkte vi till matchen.

Hampus spelar i Lidingö IFK's A-lag, de spelar i division 5, vilket är en väldigt låg division. Men efter att de har bytt från riktigt dåliga tränare till suveräna tränare så har de börjat kämpa sej uppåt. Såhär såg tabellen ut innan dagens match

Tabell                Målskillnad          Poäng
Hässelby            62-17                48
IFK Lidingö FK     59-24                45
Hanvikens SK      60-32                38

Vad som ska nämnas är också att Lidingö ska egentligen ha tre poäng till för en egentlig vinst mot ett lag, men pga ett rent administrativt fel så fick Lidingö böta tre poäng samt 3 mål i målskillnaderna.

LIDINGÖ VANN IDAG! 1-0. Sååå skönt så nu ligger Hässelby och Lidingö lika och det är bara en match var kvar att spela. Men eftersom Hässelbys målskillnad är bättre än Lidingös så ligger fortfarande Hässelby etta. Det är bara ett lag som får gå upp i division så för att Lidingö ska gå upp så måste Lidingö vinna nästa match och Hässelby får spela lika eller förlora.

Nästan mål

Här var Hässelbys fina TIFO. Haha, ifall det är svårt att läsa står det
"Pappas pengar hjälper inte mot oss- vi ska till 4an efter tidernas kross"
Haha, oj vilken kross det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0