Un tatuaje

Jag vill göra en tattuering, eller jag vill göra flera tatueringar, men jag har äntligen kommit på min första, men jag behöver lite hjälp. Jag vill tatuera in ett danscitat på spanska. Jag har några stycken men kan inte bestämma mej för vilket jag vill ha på kroppen. Och mamma, snälla kontrollera stavning och grammatik oxo.

Vad tycker du? Rösta på din favorit =D

1.
La danza es la lengua del mundo
(Dansen är världens språk)

2.
La danza como se nadie lo ve, canta como si nadie escucha y vive como si cada día fuera el último
(Dansa som om ingen ser dej, sjung som om ingen hör dej och lev som om varje dag vore den sista)

3.
Si bailar es soñar, cuando hacemos los sueños reales
(Om att dansa är att drömma, då gör vi drömmar sanna)

4.
La danza es música hecha visible
(Dans är musik gjord synlig)

5.
Porque caminar cuando puedes bailar?
(Varför gå när du kan dansa?)


Min andra tatueringidé.. jag kanske slår ihop dem, vem vet. <3


Kommentarer
Postat av: Ica

Jag gillar 2:an men tycker nog det är en för lång text. Det skulle funka att bara skriva " dansa som om ingen ser dig". :-) tycker jag. Puss Ps har böckerna kommit fram?

2011-08-05 @ 12:29:08
Postat av: Mathilda

philippa! använd INTE google translator eller liknande! det var massa fel..!



cambiar= byta

caminar= promenera



"la danza es la lengua del mundo"

osv..



fråga en spanjor om du känner nån så det inte blir fel! :)

jättefina citat förresten! :)

2011-08-05 @ 12:52:44
Postat av: P

Jag använde ordlista.se. Haha, men inte till den sista.. det var min gamla spanska hjärna som blandade ihop orden. Jag tyckte att las lenguas lät konstigt... tack mathilda.

2011-08-05 @ 13:10:22
Postat av: P

jag känner inga spanjorer... men jag känner mexikaner... haha, halva mammas släkt kommer ju från mexico =P

2011-08-05 @ 13:16:36
Postat av: Felicia

Jag tycker att första citatet var finast! :)

2011-08-05 @ 17:58:10
URL: http://feliciabergvik.blogg.se/
Postat av: n.

Röstar på ettan.

2011-08-08 @ 11:03:26
URL: http://rydellnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0