Barnlek, Alle Kanka, Julmat och klappar

Ja, en fullspäckad julafton bjöds det på hemma hos Ankan och familjen Klondiras igår. Julmaten var fantastiskt god hos Anna-Stina som i vanlig ordning bullade upp ordentligt med korv i två storlekar, köttbullar, sill i alla dess former, ägg, rödbetor, potatis, skinka såklart, jaa, all den där goda maten som man längtar så mycket till julen för. Kalle Anka var som vanligt då jag började förstå att det faktiskt var julafton. Barnlek och barnskrik från de fem kusinbarnen Molly, Hugo, Julian, Milo och Turid blev lite jobbigt lagom till att de skulle vidare till andra familjer. Då blev det jag, Alex, mormor, Ankan, Ackel, mamma och Hampus kvar. Men efter julklappsutdelningen fortsatte jag och Alex hem till hans föräldrar i Fridhemsplan. Där dukades ännu ett fantastiskt julbord fram. Härligt. Hellre två julbord än inget alls. Efter det följde ytterligare en julklappsutdelning. På kvällen tittade vi på Charlie Chaplins film moderna tider som Inger hade fått av sin son Alex. Sedan tog jag och Alex en skön uppfriskande promenad för att sedan lägga oss i den trånga sängen som vi för lite mer än ett år sedan använde vareviga natt. 120 cm bred säng är inget att rekommendera till två personer.
Lite julklappar jag har fått... En fantastisk kudde från hjärt vernissagen i gamla stan jag och mamma var på för några veckor sedan <3, presentkort på ohlssons tyger =D, filmer (illusionisten, amelie från montmarte, this is england och hur många lingon finns det i världen), ett fotbad, en väska, sällskapsspelet tjuv och polis... med mera. Helt underbara presenter, tack. Men det jag blev absolut mest glad av var min lillebror. Han hade köpt ett presentkort på centralbadet. Inträde till relax avdelningen ink. badrock o allt, PLUS en 25-30 minuters behandling. Jag ska LÄTT ta hot stone massage.
Idag fortsatte vi i mellandagsrea anda, vi var ute efter en TV. Vi vandrade runt på siba, elgiganten, mediamarkt, men trot eller ej så hittade vi våran TV på expert.. WHAAAAAT!?!?!! Helt osannolikt, men alla billiga TVapparater hade tagit slut på siba, elgiganten och mediamarkt så i ett sista hopplöst försök tog vi oss in på expert där vi hoppades att det fanns något kvar, men inte.. varenda tv-apparat vi tittade på var slut. Så vi frågade "experthjälpen" där (som visade sej vara en otroligt trevlig snubbe) om de hade några 40-42" TVapparater kvar... ja, sa han och hjälpte oss bort mot en TV som han sa var en riktigt bra panasonic... jag var ganska skeptisk, men följde med honom. Väl hemma så kan jag verkligen hålla med honom. En riktigt bra tv är det vi har köpt. Jag tycker dock att den är lite väl stor, för mej hade det absolut räckt med en 37", men Alex skulle absolut ha minst 40".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0