Burlesque

I torsdags va jag och Hanna och såg Burlesque på bio. En musikalfilm med bland annat Christina Auguilera och Cher i huvudrollerna. Christine och Helle från klassen skulle se samma bio samma tid i samma sal och satt några rader bakom oss.

Jag hade fått höra så mycket skit om burlesque. Till exempel, i aftonbladet får den bara 2 plus och de skriver att det är dåligt att Cher och Christina inte har en låt tillsammans, i dagens nyheter där den fick samma betyg så skriver de att christina auguileras röst är för kraftfull (WHAT!?) men att låtarna inte blir något mer än lättviktiga pastischer, vad de nu betyder??? (nu har jag letat upp det och det betyder stilimitation och då blir jag nästan upprörd). Nej USCH, de där dumma kritikerna. Vad har de emot en av mina favoritsångerskor. Christina är BÄST!

Enligt min åsikt var det här en underbar film, på alla sätt. Visst, skådespeleriet hade kunnat vara bättre, och storyn hade kunnat vara lite mindre klyschig, men vad spelar det för roll, det är en musikal, vad hade man väntat sej?? Storyn är väldigt lik filmen "Coyote ugly" en utav mina favoritfilmer som tonåring, e småstadstjej åker till den stora världen för att lyckas inom branschen, hittar en krog eller i det här fallet en club att uppträda på.




Men burlesque har mycket att bjuda på, den är snygg, rolig med fartfylld musik och vad kan gå fel när man har Christina Auguilera som sångerska? Inget. Gå och se den, NU!



4/5 smileys till burlesque. Trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0