Övertränad

Att vara övertränad är inte riktigt som det låter. Att vara övertränad är iprincip att kroppen har jobbat så hårt så att den inte vill mer, behöver vila.

 

Jag tror att jag är påväg att bli övertränad. I förrgår hade jag feber på kvällen i bara några timmar när jag hade sovit lite blev det bättre, jag e lite smått sjuk hela tiden, allt går bara nerför jag blir typ sämre och sämre ju mer jag tränar på saker och jag vaknar hela tiden under natten, jag e extremt känslig just nu (jag grät på jazzen i skolan igår), jag e stressad, har ingen stor lust att äta (vilket e VÄÄÄLDIGT ovanligt för mej) och jag kan typ inte alls göra armhävningar längre...

 

Symptom på överträning; överaktivitet:
- ökad vilopuls
- minskad prestationsförmåga, fysisk och psykisk
- minskad aptit
- viktminskning
- fördröjd återhämtning efter träning
- ökad irritabilitet
- ökad känslomässig instabilitet
- störd nattsömn
- förlust av motivation
- ökad skadefrekvens
- ökad infektionsfrekvens
- minskad styrka


Det finns väl en stor risk att jag är lite övertränad. TUR ATT JAG HAR SPORTLOV!!! Och under sportlovet ska jag lära mej att ta hand om mej själv mer. Det är verkligen A och O i mitt liv och jag måste väl kanske erkänna att jag inte följer den regeln riktigt bra. Jag måste lära mej att äta mer, sova längre, bland annat. Under sportlovet ska jag gå och ta en massage.

 

Idag ska jag titta på melodifestivalen med mamma. Jag hoppas att hon kommer hit så jag slipper åka ut till Lidingö =p


Kommentarer
Postat av: n.

Jag fattar inte hur du orkar vara uppe sent på kvällarna så som ni tränar :P Jag lägger mig senast 23 varje kväll bara för att jag typ får ångest över att jag ska upp 07 varje morgon och bara känner att hela dagen kommer förstöras om jag lägger mig senare. Gör det till en rutin! Folk blir chockade när jag säger vilka tider jag lägger mig. Men det är sååå mycket skönare.

2011-02-27 @ 19:44:00
URL: http://rydellnicole.blogg.se/
Postat av: Lavranslovise

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2011-05-09 @ 14:01:48
URL: http://lavranslovise.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0