Cabaret

Igår var jag och min fina mamma och tittade på VRGs Cabaret på Tyrol. Min tidigare elev från Stage var med som dansare, så jag kom ju framförallt för att se henne. Så efter jobbet på base23 åkte jag hem till Lidingö och mamma, där hon lagade världens godaste mat (en köttbit med pommes och champinjonsås).

Efter det åkte vi in till Tyrol. Vi hade barbiljetter och när vi kom till östermalmstorg klockan 10 minuter i sju såg jag att det stod "senaste ankomsten för barplatser, klockan 19.00" PANIK!!! Men vi hittade en taxi och lyckades ta oss till tyrol innan klockan sju. Dessutom var Taxichauffören från chile, så mamma satt och pratade spanska med honom om utbildning och hennes jobb. Inne på tyrol sen så träffade vi både Johan som var med i våran musikal i skolan och Karolina Bäckman från Stage.

Cabaret. Men vilken hemsk historia det är... Sången var väldigt bra. Fantastiska röster hade de. Men de var inte jättebra på att texta vissa utav dem. Teatern hade kunnat vara bättre, det var ett ganska segt tempo ibland och särskilt när man satt långt bak blev det lite svårt att hitta känslan och hänga med. I första akten var det shownumrena och Henric som spelade konfranciern som fångade ens uppmärksamhet, men andra akten var helt fantastisk. Teatern blev bättre, oftast blir det ju bättre teater ju mer dramatiska scenerna är. Det är liksom lättare att maxa än att spela naturlig på en musikalscen, eftersom man måste överspela där, och att överspela det naturliga så att det blir trovärdigt är ju fruktansvärt svårt.

En utav mina bekanta på scenen, Henric Flodin, spelade konfranciern och han gjorde det sååååå otroligt bra. Helt fantastisk var han på att sjunga och spea teater trots att han från grund och botten är en dansare. Hans kroppsmedvetenhet gjorde också att han förstärkte rollen så otroligt bra. Han gjorde heeeeelt klart bästa insatsen i musikalen. GRYMMA GRYMMA HENRIC!!! Tokigt bra.

Mathilda gjorde oxo en superinsats. Hon var ju nästan chockad över att hon kom med i musikalen, men nu när jag sett den så är jag inte förvånad alls. Hon var superfin.



Betyg: 4,5/5
(Med tanke på att det var en skolmusikal)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0