Dagens filmrecensionER

Chicken Little

Den var söt, men lite väl kort. Det hände inte så mycket. När man ser en film kan man ju oftast lista ut lite som kommer att hända, och den här filmen kändes som att det handlade om det man trodde och inte så mycket mer.  Och jag tyckte inte det fanns sådär jättemycket superkul i den. Jag fick inte skratta alls nästan. Så njae, chicken little var väl inte riktigt en favorit. Men som sagt söt...

Betyg: 2/5 smileys


Ice age

Ice Age e ju suuuperbra, hur många gånger har jag inte sett den...? Nånting jag gillar med den är att Sids röst är ju så sjukt bra. Det bästa är att den e lika bra på svenska som på engelska. Första gångerna jag såg den, såg jag den på svenska och sedan en gång på engelska. Jag trodde att jag skulle bli besviken på den engelska varianten eftersom jag var van vid den svenska, men då märkte man ju att Robert Gustafsson (som gör den svenska Sid) är ett rent geni. Rösten på engelska lät ju precis likadant på svenska, för att Robert Gustafsson hade kopierat engelska Sid till en Svensk variant som låter precis likadant fast.. han pratar svenska. Därav är Robert Gustafsson en av Sveriges bästa komiker.

Betyg: 4/5 smileys (inte 5/5 för att jag sett den så sjukt många gånger... =p)



Stepfather of the bride

Njae... Det var en film som kändes gammal och tråkig trots att det stod att den var från 2006. Alldeles för hysterisk, alldeles för mycket snack om pengar. Blev så uttråkad att jag bestämde mej för att baka kakor mitt i filmen. Sirapskakor, supergott.


Betyg: 1/5 smileys



Robots

Den sista filmen jag såg idag var Robots. Den var faktiskt riktigt bra. En fin och mysig film om drömmar och mål i livet. Den hade en jättefin historia och hade jättebra humor, för mej iaf. Jag skrattade en hel del faktiskt (men jag skrattar oftare åt tecknat än otecknat, så de e väl kanske inte världens bästa mätning). Något jag oxo tyckte om med filmen var att jag blev lite inspirerad till min danskarriär. Det kanske låter knasigt, men den handlade mycket om drömmar och mål i livet och att man ska göra det man verkligen vill hålla på med. Bra film. Jag tyckte mycket om den.

Betyg: 4/5 smileys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0