Sthlm-Öland-Sthlm

Hej och förlåt att jag inte uppdaterade något när jag var på öland, men nu är jag hemma och nu kommer uppdateringarna flöda. Vi hade en supermysig semester på Öland, förutom de sista dagarna, då jag som vanligt blev sjuk.

 -:-:- TILL -:-:-


Jag och Hampus åkte ner med katterna tillsammans med kusin Fia i hennes nya bil. Sen spenderade vi en och en halv vecka på Öland tillsammans med mamma (som överraskade oss med att komma klockan 12 dagen efter vi kommit ner, då var bilen lagad och med ett blankt besiktningspapper) och morbror Ackel. Efter en halv vecka kom min andra morbror, Anders, Ina (gudmor) och Alex och lite senare kom Per och Katta, mina gudföräldrar (Per e iaf min gudfar, Katta e typ min gudmor, lite).


Per        &        Katta                      Fia          &          Ackel

Vi hade det jättemysigt, tittade massor på damfotboll, jag sprang stora rundan, 4 km, två ggr och tränade ganska mycket faktiskt tills en dag jag vaknade upp med rejält ont i halsen. Detta var fredagen innan vi skulle åka hem, vilket inte var så bra tajming eftersom jag skulle börja jobba idag, jag fick feber och dagen efter blev det bara värre. Alla sa till mej att det säkert var ett virus och att det inte var nån idé att åka till doktorn, då fick lilla Philippa ett litet utbrott som fick mamma att förstå att det var dags att ringa till ölands vårdcentral, som vi alltid brukar behöva göra när jag kommer till Öland.





Det gick bra för svenskarna. Vi förlorade mot Japan i semifinalen, men vann bronsmatchen mot Frankrike som ni kanske såg här. Japan - USA avgjorde med straffar i finalen där Japan tog hem guldet. Första gången för ett asiatiskt lag, kul tycker jag, också med tanke på vad de behövt gå igenom i år.
(I mitt hjärta kom Sverige tvåa eftersom vi vann hela två gånger över USA)





På lördagen åkte jag till doktorn där jag fick penecilin mot en elak bakterie jag hade i halsen. Nu är de bättre, men Alex har börjat känna sej tjock i halsen och få feber, men jag hoppas att det går över för honom. Stackarn. När det var dags för oss att åka hem så kom min tjocka kusin Ellen. Hon är en av mina två närmsta kusiner i ålder (hon fyller 25 i år) och är gravid. Läskigt tycker jag eftersom det är jag som står på tur efter Ellen, det kändes konstigt att se henne med en stor mage, men som man innan kunde ana fanns det inte en enda annan kroppsdel på henne som var tjock, hon är alltid lika smal och snygg.

SaabaFrasse

Eftersom Saaba gömde sej för att hon ville stanna kvar på Öland så åkte vi tyvärr hem med bara en katt, Frasse, han såg extremt förbannad ut. Antagligen för att Saaba fick stanna och inte han. Men Hampus skulle ändå stanna på Öland, så han tar hem henne när han åker hem i veckan.

 -:-:- TILL -:-:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0