Till jobbet

Så himla skönt!! Nu ska jag åka till mitt jobb på base23 och jag kan sitta och slappna av större delen av resan, dessutom behöver man inte försöka ta sej ner på gullmarsplan bland ett gäng stressade människor som vill hinna på ett tåg som kommer bli alldeles proppfullt... Nu tar jag en plats när tåget sitter i hagsätra och sedan sitter jag där. Visst när jag åker till jobbet måste jag ändå byta vid slussen, men tidigare har jag behövt byta två gånger.

Egentligen handlar det bara om tio-femton minuter och lite mer komfort, men det gör så mycket en trött morgon. Nu har man ju faktiskt chansen att njuta lite av det man har. Snart går vi ju tillbaka i rutiner och tar det för givet.
Jag mår iallafall mycket bättre idag. Magsjukan är över och halsen är bara torr, så det blir till att dricka MYCKET vatten idag. Idag ska jag träffa pappa efter jobbet som ska hjälpa mej att sätta upp en gardinskena mellan våran TV-del och Sängen. Jag förstår mej inte riktigt på honom då han ringde igårkväll:
-
P: "Philippa jag har tänkt och jag borde kanske inte hjälpa dej imorgon med gardinskenan, vi kommer störa grannarna"
J: "Men pappa, vi kommer göra det på dagen"
P: "Nej, vi kommer att komma igång runt 15/16"
J: "Ja precis"
P: "Man kan inte hålla på att borra så sent på kvällen"
J: "Men det är inte sent, om jag skulle göra det en vardag så skulle det bli sent eftersom jag slutar skolan 17"
P: "Jaja, okej, det är du som bestämmer och tar ansvaret, jag skulle inte göra det då. Jag skulle hellre göra det på en vardagkväll än en helgkväll"
-
HAHAHA, jag går det mycket hellre mitt på dagen en lördag istället för kvällen en vardag. Jag gör det nog hellre på kvällen på en lördag också än på en vardag. Då ska ju folk till jobbet dagen efter... Jaja, han är ett mysterium min pappa. Nu ska jag iväg. Ha det gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0