Mamma, pappa, barn

Förra helgen lekte jag och Nicole mamma, pappa, barn hemma hos min gamla barnvaktsfamilj i Kristineberg. De skulle till London på kalas över helgen, så jag och Nicole fick ta över rollerna som mamma och pappa och vakta de tre busungarna över helgen. Vi hade det mycket mysigt, galet, tröttsamt, sömningt, kul, frustrerande och ja många andra känslor också. Vi fick åt pizza, godis och läsk, vi tittade på so you think you can dance, vi fikade, tittade på fotboll, fick påhälsningar av spöken, lekte, läste sagor och ja allt sånt där man gör med barn och på kvällen när de hade somnat. Haha, ja det där med påhälsning av spöken kan ni läs a här om ni blir intresserade, http://nicle.blogg.se/2011/september/det-okanda.html#comment.

Men en sak var jag och pojkarna oense om och det var vem som var mamma och vem som var pappa av mej och Nicole. Jag påstod att jag var mannen och Nicole kvinnan eftersom att jag är bra på street och nicole är bra på balett och för att jag är mer manlig av mej och Nicole tycker om rosa... Men killarna tyckte defenitivt att Nicole var pappan för hon har mörkare hår än mej, och deras pappa har mörkare hår än deras mamma. Det var ett litet problem att Nicole var kortare, men Nicole var fortfarande mannen i huset.

Kommentarer
Postat av: n.

HAHA VA? VAR JAG MANNEN? Nu lackar jag! Det är ju jag som har pattarna! Varför hörde inte jag denna diskution?! Mörkare hår... wtf, som att alla killar är mörkhåriga...

2011-09-16 @ 15:34:18
URL: http://nicle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0