En hjälpande hand

Jag tänkte att eftersom jag är något utav en expert när det gäller urinvägsinfektioner, så tänkte jag ge er lite tips på hur man hanterar en urinvägsinfektion.

När du precis får urinvägsinfektion är det viktigt att du dricker jättemycket vatten. Det gör skillnad, lita på mej. Om du kan klämma ner en massa citron i vattnet är det super (citronsaft hjälper inte eftersom den ofta är sötad och det är själva syran i citronen som hjälper mot infektionen) Om du dessutom orkar ta dej till affären så kan du köpa tranbärsjuice och dricka massor utav det. Försök att hålla dej från att kissa tills du veeerkligen måste.

Om du dricker en massor och gör allt som jag har sagt men det fortfarande inte släpper efter någon dag, så gå till doktorn, men fortsätt dricka vatten och tranbärsjuice.

När urinvägsinfektionen är över, försök lista ut varför du fick det. Jag får det när jag dricker dåligt. Men det finns många anledningar till att du får en urinvägsinfektion, vissa måste kissa efter sex, du måste kanske sluta med stringtrosor eller så kan det kanske vara så att dina urinrör inte fungerar på rätt sätt. I så fall måste du till en urolog.

Får du många urinvägsinfektioner så kan det vara bra att införskaffa tranbärskapslar. De finns att köpa på hälsokostaffärer. De e ganska dyra, men är jättebra. Tro inte på läkare som säger att dessa hemmaknep inte fungerar, för de underlättar verkligen, men har du en urinvägsinfektion som inte ger sej så måste du till doktorn tillslut iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0