I New York

Jaha, så var man i New York. Hungrig, trött och i en helt annan världsdel kändes inge bra alls. Taxin som virrade runt oss som tusan i williamsburg (troligtvis för att tjäna massa pengar, men han påstod att han var tvungen att ta den vägen för att det var kö) kostade bara 40$. Skönt. Jag och Alex var redo på Stockholm taxa. Där hade den resan gått på mer än 1000 kr. Vi fick tag på nycklarna till lägenheten som vi fått via airbnb. Lägenheten såg precis ut som på bilderna. Mysig och trevlig. Absolut lagom. Sedan vandrade vi upp i Manhattan, jag var som vanligt tjurig och rädd. Som sagt, hungrig, trött och i en helt annan världsdel är inte den bästa kombon för lilla Phille. Vi hittade ett subway och tog oss tillbaka till lägenheten och åt. Vi fick inte på TVn när vi kom hem (ska kolla det med Thom idag) så det var svårt (SJUKT SVÅRT!!!!) att hålla sej vaken. Klockan 8 somnade jag (2 på natten i Sve), och vaknade kl 5 (11 på morgonen i Sve). Idag ska vi runt och se staden. Det blir väl lite central park, broadway och ground zero.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vet hur det känns! Jag brukar också vara rädd, ledsen ich tjurig när jag kommer till en ny plats, släktdrag kanske :) Hoppas ni får det tokbra! Kramar!

2012-10-23 @ 13:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0